// Evan's Official Blog
Istanbul Aku Datang !
Nov 8, 2012 | 0Superstar (s)!




Assalamualaikum Blog Heart ! :) . Miss you damn so much ok . Lama dah aku tak update . Mesti banyak habuk kan . Hmm . Btw comel tak 1D dekat atas tue . Who say CUTE puts yor hads up ! Hahahahaaa -.- . Syuqrina ni suka merepek malam-malam . So BEWARE ok . Orite . Baca tak tittle aku hari ni ? Apa dia tittle tue ? Huh ? Istanbul aku datang ? What that ? Haaaa . Mauu hampa nak tauu jom scroll p bawak jom baca entry cekk sampai habeh ok nooo :* 

Jom jom ! Entry nih aku hambek tampal dari Murai dot com .

 

melihat trailer ‘Istanbul, Aku Datang!’, anda mesti akan berasa teruja untuk Dian (Lisa Surihani) yang telah menjelajah sejauh 8,000km demi cinta! Begitulah kisah cinta Dian, seorang penulis ‘blog’ yang mengambil keputusan untuk menemui kekasihnya, Azad (Tomok) di Istanbul. Azad adalah seorang penuntut perubatan di Istanbul. Ketika Dian sampai di Istanbul, dia telahpun menyewa sebuah apartmen untuk dirinya. Namun begitu, apartmen tersebut sebenarnya turut disewa oleh Harris (Beto Kusyairi), seorang artis yang pendiam dan pelik. 

Demi menjaga hati Azad, Dian menyembunyikan perkara ini daripada kekasihnya. Seperti yang dijangka, akhirnya Azad mengetahui ‘rahsia’ Dian dan bertindak untuk meninggalkannya.  Patutkah Dian terus mengejar Azad atau di sebaliknya mengambil masa untuk mengenali Harris?




Lisa Surihani yang baru sahaja bernikah dengan Yusry, KRU kelihatan seperti seorang anak gadis yang muda dan comel dalam fielm ini. Gaya rambutnya juga berubah menjadi pendek, tetapi masih lagi sesuai dengan Lisa. 

Tomok pula semakin hebat dalam lakonannya setelah dia menjadi watak utama dalam filem ‘Mantera’ tahun ini. Oleh sebab dia berlakon sebagai seorang pelajar perubatan, gayanya juga berubah mengikut wataknya – kemas, memakai cermin mata dan kelihatan seperti seorang ‘nerd’. Walaupun ‘nerd’, Tomok tetap dapat menawan hati peminat-peminatnya. Selain daripada itu, Tomok juga menyanyikan lagu tema ‘Istanbul Aku Datang!’ iaitu, ‘Aku Datang’. 

Beto Kusyairi pula berlakon sebagai seorang artis yang penuh misteri, sering berdiam atau kelihatan ‘cool’ dalam filem ini. Harris seperti mempunyai perasaan terpendam terhadap Dian walaupun pada mulanya, mereka berdua sering berkelahi. 




Bernard Chauly, sebagai pengarah, memilih Istanbul sebagai tempat lakonan untuk filem ‘Istanbul Aku Datang’. Bernard merupakan pengarah tempatan yang dikenali kerana kualiti filemnya yang baik dan jalan cerita yang menarik. Di bawah arahan Bernard, filem ini juga mempunyai adegan-adegan yang berada di dalam Bahasa Inggeris. Sebelum terlupa, Bernard turut membawa Aizat, yang membuat penampilan sulung sebagai seorang pelakon.


‘Istanbul Aku Datang’ ditayangkan di panggung wayang pada 8 November 2012. Jom pergi tengok ramai ramai ! :)


Older Post | Newer Post
The Disclaimer



HELLO ! You jumped here and big clap for you because step here . Call me Syuq or blalaa . I am a student of Tengku Budriah as you know I've booked a ticket for PMR 2013 :) Turning 15 next year and will rarely online . So please respect me and my blog . Do Follow me , love ya :)


Updates : Assalamualaikum PEEP's . Lamanya tak blogwalkinggg :( .

Instagram

Diary About Site

My Heroes!


My Honey Boo


Let's Talk!



Like My Page !


Past


  • Single *Kembali .
  • Time Exam ! So Funny .
  • Back to normal .
  • PSY menari "separuh bogel" 'Gangnam Style'
  • Gambar Aliff Aziz BERCIUM dengan penuh penghayatan !
  • Anne Ngasri Rahsia Punca Putus Cinta Aliff Aziz
  • Photo Entry : Just me .
  • When you're in love with your friends u_u
  • Apa Sudah jadi Dengan muka Edry KRU ??? Ops .
  • Pelajar Dibenarkan Membawa Telefon Bimbit ke Sekol...

  • The Credits!

    Header by : Qistina
    Full Edited : Syuq Evan's